Çoğumuz, işimizin amacının ne olduğunu bilmiyoruz. İyi bir fikre
benzediği temeline dayanarak bir iş kurmaya karar veriyoruz. İyi bir fikir para
yaratabilir, ama aslında neyin daha da büyük bir şey yaratacağına bakmak
zorundasınız.
Şimdiyi mi, yoksa geleceği mi, yoksa her
ikisini de mi yaratıyorsunuz?
Gelecekte bir şeyler oluşturuyorsanız, “Bunu şimdi, gelecek için
yaratıyorum ve geleceği yaratmak, bir geleceğe sahip olmak ve ona şimdi sahip
olmak için yapıyorum” demek yerine, bunu sizin için gelecekte bir şey yaratacak
şey olarak görüyorsunuz. Bu tamamen farklı bir realite! Çoğu insan
“Bu seçim hangi gelecek yaratır?” bakış açısıyla iş yapmaz. Bu benim için,
yaptığım her seçim ile hangi geleceğin yaratılacağı ile ilgili. Hayatımı,
yapabileceğim seçimlere dayanarak yaptığım seçimlerden yaşıyorum.
Yaptığınız seçimlerle siz ne yaratacaksınız?
Örneğin, insanları işe alırken “Bu kişi geleceği nasıl yaratacak?”
Diye soruyorum. Bir gelecek bir bakış açısı olarak neye sahipler? Bir gelecek
bir bakış açısına sahipler mi? ”Birisinin sahip olduğu her bakış açısından
bakmaya istekli olmalısınız. “Şimdi için mi, yoksa şimdi ve gelecek için mi
yaratıyorsunuz?” sorusunu sorarak işe başlayın. İşinizde ve hayatınızda,
her zaman rakamlara bakmak istersiniz.
Nerede para kazandığınıza, nerede
kazanmadığınıza, neyi farklı seçmeniz gerektiğine, nasıl daha çok
yaratacağınıza ve nasıl daha fazla insanı yaratabileceğinize bakın. Bunun
sonucu değil, bunun sorusu olun. “Yeterli para kazanmadım” dediyseniz, akışı
durdurdunuz, mal varlığı olarak değil, bir yükümlülük, mesuliyet olarak
sonuçlandırdınız ve yarattınız. İşiniz hakkında, sizi her düşüncenizin
mümkün olabileceği şeylerin ötesinde işinizi büyütmekten alıkoyan, kaç tane
sonuçlandırmalarınız var? Seçimlerinizin doğruluğu veya yanlışlığıyla
ilgili sonuçlara varmaya çalışıyorsunuz. Olumlu ve olumsuza bakmaya devam
ediyorsunuz. Olumsuz sonuçtur, her sonuçlandırma, olumlu bir sonuç olsa bile
olumsuzluktur. İşiniz hakkında, sizi her düşüncenizin mümkün olabileceği
şeylerin ötesinde işinizi büyütmekten alıkoyan, kaç tane sonuçlandırmalarınız
var?
İşinizi gerçekten genişletmek istiyorsanız, sizin için neyin
eğlenceli olduğunu bulmak zorundasınız? Ve bundan daha fazlasını nasıl
yapabilirim? Yaptığın her şey senin için eğlenceli olsaydı nasıl olurdu? diye
sormanız gerekir.
Bu yazının İngilizce aslını okumak için lütfen BURAYI TIKLAYINIZ.
Kaynak : Access
Consciousness sitesinden alınmıştır. İşinizi Genişletin
0 yorum: